Reprodueixo tot seguit un text escrit arran de Seny i sentiment, de Jane Austen, per una persona pertanyent al grup de yahoo JAcastellano. Es a dir que no és un text meu, però el copio aquí perquè em sembla molt interessant:
“És interessant com Jane Austen aconsegueix caricaturitzar els personatges destacant aquells trets dels seus caràcters que l’interessen. Sembla difícil que només les Dashwood fossin capaces de percebre la falsedat i ensabonament excessiu de les germanes Steele. Però Jane Austen destaca aquest tret del seu caràcter (diluint aquells que amaguen els seus defectes) de la mateixa manera que destaca la xerramequeria i manca de delicadesa de Sir John i de la senyora Jenning, o la galanteria de Willoughby, o la sequedat de Lady Middleton i la seva obsessió per seus cadells, o l’apassionament incontrolat de la Marianne, o el seny i la capacitat d’encobrir els seus sentiments de l’Elinor.”
“És interessant com Jane Austen aconsegueix caricaturitzar els personatges destacant aquells trets dels seus caràcters que l’interessen. Sembla difícil que només les Dashwood fossin capaces de percebre la falsedat i ensabonament excessiu de les germanes Steele. Però Jane Austen destaca aquest tret del seu caràcter (diluint aquells que amaguen els seus defectes) de la mateixa manera que destaca la xerramequeria i manca de delicadesa de Sir John i de la senyora Jenning, o la galanteria de Willoughby, o la sequedat de Lady Middleton i la seva obsessió per seus cadells, o l’apassionament incontrolat de la Marianne, o el seny i la capacitat d’encobrir els seus sentiments de l’Elinor.”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada