dimarts, 28 de febrer del 2006

"Las hermanas Beauvoir"

Estic llegint aquest llibre de la Claudine Monteil. És molt àgil i amè, no hi ha reflexions, explica els fets i prou, va al gra. A mi el que m'interessa però, la raó per la que el llegeixo, és per saber més de la relació que unia a Simone de Beauvoir amb Jean Paul Sartre. A més, explica la vida de Hélène, la germana petita de Simone, que era pintora. I això no fa que el llibre tingui menys interès, tal com m'havia fet por en un primer moment. Sospito que l'autora era més amiga de la Hélène que de la Simone.

Ara està a punt d'esclatar la Guerra. Simone encara no ha publicat.

Acostumada a les llargues digressions de Simone de Beauvoir a Memorias de una joven formal, aquest llibre, parlant del mateix, sembla volar amb una inusitada lleugeresa. I diu més la veritat. Almenys m'he assabentat de coses que aquell llibre no deixava clares. Vull llegir més coses de Simone de Beauvoir, i coses de Sartre, però a poc a poc.